Webstrategie

In samenwerking met onze partner AX-Online Marketing zorgen we ervoor dat websites effectief zijn en resultaat opleveren.  Bij het bepalen van de webstrategie, beginnen we met het in kaart brengen van de doelstelling van de organisatie. Vervolgens doen we onderzoek naar de doelgroepen die benaderd moeten worden. Wie zijn de doelgroepen? En waar bevinden zij zich online? Welke online doelstellingen heeft de organisatie en wat is de online strategie? Dit vormt de basis voor de webstrategie.

SEO? SEA? Adverteren op Social media? 

Nadat de online doelstellingen bepaald zijn, maken we een keuze uit een of meerdere middelen om de doelstelling te behalen. Bijvoorbeeld:

  • SEO (zoekmachineoptimalisatie) om ervoor te zorgen dat de website hoog in de zoekresultaten van Google verschijnt en door de gewenste doelgroep gevonden wordt. 
  • SEA (Search Engine Optimalisation) zodat je dienst of product direct hoog zichtbaar is in de zoekresultaten van Google of bijvoorbeeld om in een specifieke regio te targetten.
  • Remarketing: het inzetten van beeldadvertenties op andere websites. Deze worden alleen getoond aan mensen die eerst je website bezocht hebben. Haal deze mensen alsnog over tot aankoop of contact opnemen en vergroot je naamsbekendheid.
  • Social media: advies en ondersteuning om de juiste fans of volgers (en leads!)  te bereiken of advies voor de best time to tweet
  • Adverteren op social media: zit de doelgroep op Linkedin of Facebook? Ook hier kan geadverteerd worden of remarketing worden toegepast. 
  • Content advies en support: soms is het nodig om de tekst van een website te herschrijven zodat deze beter aansluit bij de doelgroep en de advertentie. Of het kan nodig zijn om een mooie landingspagina te maken waardoor de bezoeker bijvoorbeeld eerder een bestelling plaatst. 

En dan: meer leads, bezoek en conversie!

Door constant te monitoren met tools zoals Google Analytics kunnen we het online resultaat behalen: meer leads, bezoek en conversie. Ook kan er direct worden geoptimaliseerd: net een andere advertentietekst bijvoorbeeld of een andere knop op de landingspagina. Naast deze optimalisaties is het contact met de klant heel belangrijk. Online succes behalen doe je namelijk samen: de klant zorgt voor de branche-kennis en wij zorgen voor een goede vertaling naar online tools en middelen.